sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Lapte demachiant cu musetel - ieftin si bun


     Cred ca toate, sau daca nu macar majoritatea, ati auzit / folosit emulsia cu extract de castravete Doina. O stiu de cand eram doar un tanc, pentru ca o folosea mama, apoi cand m-am marit, a devenit una dintre lotiunile demachiante preferate. O ador si sufar mult ca nu o gasesc aici, dar mai ales ca nu mi-a dat prin cap sa-mi cumpar cateva sticlute din tara. Din fericire insa, i-am gasit un inlocuitor. Unul homemade, mai “umil”, dar cam la fel de bun :).
     Dupa cum stiti, emulsia cu extract de castravete este destinata tenurilor mixte / grase. Insa eu am incercat sa fac o lotiune demachianta care poate fi adaptata tuturor tipurilor de ten, in functie de produsele pe care le adaugati in ea. Ce va prezint mai departe este o varianta “mini” a laptelui. Deja aveam facuta lotiunea, doar ca bateria camerei foto era descarcata si n-am apucat sa fac poze. Am facut o cantitate foarte mica doar pentru a va arata ce si cum. De asemenea, nu am pus poze nici cu mutra mea, sa zicem ca n-am avut o saptamana prea buna.
     Inainte sa trecem la treaba, am sa va rog sa cititi postarea pana la capat, deoarece dupa ce va prezint cum se face lotiunea de baza, va voi spune ce produse sa adaugati pentru a o “potrivi” tenului vostru. 




         
                                      Ce va trebuie?
     Produsele de baza sunt laptele si musetelul. Va recomand sa folositi flori de musetel proaspete, dar daca nu gasiti, sunt bune si cele uscate (eu doar din acelea am). Cantitatile sunt urmatoarele: 500 ml lapte gras si 5-6 linguri de flori de musetel.
     Eu am folosit 150 ml de lapte si 4 lingurite de musetel, iar la final am ramas cu vreo 20 ml lapte demachiant.






                                     Cum procedati?
     Laptele si florile de musetel le puneti la incalzit intr-o craticioara, cu focul dat la minim, timp de 30 de minute. Laptele nu trebuie sa fiarba, ci doar trebuie mentinut cat mai fierbinte. Amestecati din cand in cand, cu o lingura de lemn, pentru a nu se forma pojghita deasupra. Dupa ce au expirat cele 30 de minute, trageti craticioara deoparte si lasati sa se infuzeze timp de o ora si jumatate – doua. 


     

     Lichidul va scadea foarte mult, deoarece va fi absorbit de florile de musetel, iar cantitatea rezultata va fi de ajuns pentru doua, chiar trei demachieri. Dupa ce trec cele doua ore, strecurati laptele foarte bine si, daca nu-l folositi pe loc, il puteti pastra in frigider timp de doua, maxim trei zile.
     

     Florile ramase nu le aruncati, caci le puteti folosi pe post de masca pentru fata. Sau, puse intre doua dischete demachiante, presate, pot folosi drept comprese pentru ochi. 





                                          Rezultatul
     Laptele demachiant poate fi folosit atat pentru fata, cat si pentru ochi si buze. Pielea va ramane perfect curata, fina, catifelata si hidratata. De asemenea, calmeaza pielea iritata, arsa de soare sau afectata de frig.
Dupa folosire, stergeti fata cu apa termala (eu folosesc Avene, e cea mai buna pentru mine) si aplicati crema de fata.




                                         ATENTIE:
     Daca doriti sa aveti mai mult lapte demachiant, pur si simplu mariti cantitatile. Atentie insa, este necesar sa amestecati in lapte cateva picaturi de vitamine E uleioasa. Aceasta este un antioxidant natural si este un bun conservant. Astfel, puteti pastra laptele demachiant mai mult timp.


     Cum sa adaptati laptele demachiant tenului vostru (ingredientele, sub forma de suc unde este cazul, le adaugati in cantitate mica in timp ce cratita este pe foc, impreuna cu musetelul):

      Ten gras: rosie, lamaie, castravete, caise, portocala, grapefruit, propolis
      Tenuri normal si uscat: castravete, telina, miere, ulei de masline, ulei de sambure de struguri

     Sper sa incercati acest lapte demachiant si sa va placa.


                       Va pup si fiti frumoase

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...