duminică, 12 februarie 2012

Postare yummy: pizza homemade


     Buna, fetelor.
     Se pare ca iarna geroasa nu da semne ca are de gand sa plece prea curand. Iar in weekend-urile friguroase ce poate fi mai bine decat sa savurezi o pizza gustoasa alaturi de persoana iubita si / sau prieteni? Atunci cand vrem sa ne satisfacem pofta, punem frumusel mana pe telefon si comandam, dar de cate ori nu vi s-a intamplat ca pizza sa nu fie exact cum ati vrut sau cum ati sperat? Cea mai buna solutie este sa va faceti voi, acasa, o pizza. Este proaspata, cu ingredientele dorite si alese de voi.
     Eu o sa va prezint o reteta luata din cartea de bucate a mamei mele. Nu am dat niciodata gres cu ea si este extraordinar de buna. In plus, ingredientele le aveti in casa mereu, la orice ora, astfel ca nu trebuie sa faceti drumuri speciale pana la magazin pentru a prepara pizza.




                          Ce va trebuie pentru blat:

300 grame faina
50 grame unt (margarina sau ulei)
un ou
150 ml lapte sau apa (recomand lapte)
25 grame drojdie (proaspata sau granule – eu folosesc granule)
sare (dupa gust)
o jumatate lingurita zahar





                                   Cum faceti blatul?

     Intr-un lighenas, puneti drojdia si zaharul. Daca drojdia este proaspata o frecati impreuna cu zaharul pana cand se lichefiaza, daca este sub forma de granule, pur si simplu amestecati cele doua ingrediente.
     Adaugati 100 ml de lapte caldut si aproximativ 120 grame de faina, apoi amestecati totul bine cu o lingura de lemn. Se lasa la crescut, intr-un loc cald, circa 15-25 de minute, pana cand isi dubleaza volumul.






     Dupa ce a crescut, adaugati restul de lapte (sa fie la temperatura camerei), oul intreg, grasimea moale sau topita (dar sa fie calduta) si sarea. Amestecati cu o lingura de lemn pana cand obtineti o compozitie omogena.  Apoi adaugati restul de faina si framantati timp de cinci minute.
     Lasati coca la crescut pana cand isi dubleaza iar volumul.














                    Ingrediente pentru umplutura:

     Eu am folosit ceapa, ardei gras, ciuperci, carnaciori, cascaval, sunca si pasta de tomate. Ceapa si ardeiul le-am taiat rondele, cascavalul l-a cumparat deja ras, iar carnaciorii, sunca si ciupercile le-am taiat marunt. Am pregatit totul cat timp am lasat coca la crescut.
     Bineinteles, voi puteti pune ca umplutura absolut orice ingrediente doriti, eu v-am enumerat ce folosesc de obicei. As mai fi spus si masline, doar ca nu am avut in casa la momentul respectiv.




                          Cum procedati mai departe:

     Dupa ce coca si-a dublat volumul, presarati putina faina pe o suprafata plata si, cu ajutorul unui facalet, intindeti coca. Aceasta trebuie sa aiba marimea tavii unde veti coace pizza. De obicei, eu intind coca putin mai mult, pentru a o ridica pe marginile tavii. Veti vedea despre ce vorbesc.
     Tapetati tava cu putin ulei, apoi intindeti coca. Se poate intampla ca, in unele parti, coca sa fie mai mica decat tava, sau mai mare in alte parti. Este suficient sa “trageti” cu mana coca pentru a o aduce pana la margine si, daca este cazul, sa taiati cu un cutit surplusul si sa adaugati unde este nevoie. 









     
     Ungeti cu pasta de tomate coca – eu am facut asta dupa ce am pus cascavalul, deoarece am uitat de pasta :D. Apoi, adaugati ingredientele pentru umplutura.Eu pun mai intai un strat de cascaval, legumele si “carnaraia” si din nou cascaval. La final, am pus sare, piper, oregano si paprika.
     Bagati tava la cuptorul incins dinainte si lasati la copt timp de 30-40 de minute. Trebuie, insa, sa o verificati mereu, deoarece fiecare cuptor coace diferit.












     
                                           Iata rezultatul:





Sper ca v-a placut reteta si pentru orice nelamuriri folositi caseta de comentarii, FB-ul sau mailul pentru a ma contacta.

P.S.: Imi cer scuze pentru calitatea unora dintre poze, au fost facute de hubby – un mic antitalent cand vine vorba de fotografie :)


Va pup si fiti frumoase


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...