duminică, 1 iulie 2012

Time to cook - Veggie Lasagna

     Hello, ladies.
     Chiar daca nu am parte de o vara fierbinte, la propriu, asta nu inseamna ca nu mai tin minte cat de chinuitoare poate fi caldura din Romania. In zilele toride, mancarea usoara este cea mai indicata, insa in acelasi timp trebuie sa fie si sanatoasa.
     Asa ca astazi vreau sa va prezint o reteta perfecta pentru acest anotimp, desi eu cred ca este buna in orice perioada a anului.
     Si inca ceva, extrem de important: nici reteta si nici ideea postarii nu-mi apartin. Stiti ca duminica este rezervata rubricii prietenei mele, Bee, si rubricii ei "Thoughts for a beautiful soul", asa ca atat ea este autoarea postarii si a retetei. Eu sunt doar mesagerul :)
     Iata reteta lui Bee.

     "De mai bine de un an jumatate am decis sa renunt complet la carne. Stati linistite, dragele mele, caci nu va voi tine prelegeri aici despre beneficiile de a fi vegetarian sau care sunt implicatiile morale, etice etc. Consider ca e o chestiune personala, iar fiecare face aceasta decizie pe baza unor motive pur personale. Insa as dori sa impartasesc cu voi aceasta reteta. De Craciun sau Paste nu mai fac mancarurile noastre traditionale. M-am adaptat, iar aceasta reteta se afla mereu in meniu pentru ocazii speciale. Dar suficient cu vorbele, hai sa trecem la fapte.

Lasagna cu legume coapte
Se fac 9 portii, iar  timpul de gatire este de 1 ora si 35 de minute.

·         1/2 kg vinete, taiate  in bucati de aproximativ ½ cm
·         250 grame ciuperci, taiate in bucati de aproximativ ½ cm
·         3 dovlecei mici, taiati pe lungime in bucati de aproximativ ½ cm
·         2 ardei grasi de culoare rosie, taiati pe lungime in 6 bucati fiecare
·         3 linguri ulei de masline
·         3 catei de usturoi pisati
·         425 grame branza ricotta
·         60 grame branza parmesan
·         1 ou
·         1 borcan (aprox 760 ml) de sos pentru spaghetti (puteti folosi 2 borcane, daca va place cu mai mult sos. Eu folosesc 1 ½ )
·         12 foi de  lasagna
·         450 grame branza mozzarella data prin razatoare
·         Sare, piper si busuioc proaspat, dupa gust


     Se prepara foarte usor, dar necesita un pic de timp:

·              Ungeti 2 tavi (ale mele masoara 38 cm X 25cm X 3 cm fiecare) cu ulei de masiine;
·              Intr-un castron mare puneti vinetele si ciupercile. Le veti stropi cu ulei de masline si cu mujdeiul de usturoi, amestecati-le bine, iar  apoi le punteti in tava.
·              In acelasi castron puneti dovleceii si ardeii grasi. La fel, ii veti amesteca cu uleiul de masiline si cu mujdeiul de usturoi, apoi ii puneti in cea de-a doua tava.
·              Peste cele 2 tavi presarati sare si piper dupa gust.
·              Punteti cele 2 tavi la cuptor, la o temperatura de 200 grade Celsius, timp de 15 minute. NU trebuie sa acoperiti tavile. Dupa cele 15 minute, amestecati legumele (sa se rumeneasca si pe cealalta parte) si le mai lasati inca 15 minute la cuptor. Scoateti din cuptor vinetele si ciupercile. Dar tava cu dovlecei si ardei grasi va mai sta inca 5-10 minute sau pana cand marginile legumelor capata o culoare usor maronie.
·              Intr-un castron amestecati branza ricotta, branza parmesan si oul.
·              Puneti pe foc, in apa si cu un pic de ulei, foile de lasagna, pana cand sunt aproape fierte. Atentie, nu le gatiti complet.
·              Veti unge cu ulei un vas yena (al meu masoara 33 cm X 23cm X 5cm) sau ce aveti la indemana, iar apoi veti pune fund 60 ml din sosul de spaghetti. Incepeti sa puneti 4 foi de lasagna. Aveti grija sa se suprapuna un pic. Apoi peste foi veti adauga jumatate din compozitia de branza amestecata, jumatate din legume, 1/3 din sosul de spaghetti, branza mozzarella, presarati cu busuiocul proaspat taiat. Repetati straturile. Ultimul strat va avea foile de lasagna ramase si cu sos de spaghetti deasupra.
·              Acoperiti vasul de yena si coaceti la cuptor timp de 40 de minute la o temperatura de 177 grade Celsius.
·              Dupa cele 40 de minute, nu mai este nevoie ca vasul de yena sa fie acoperit, presarati cu branza mozzarella care v-a ramas. Apoi mai coaceti inca 5-10 minute sau pana cand branza e topita.
·              Nu taiati lasagna imediat, ci lasati-o macar 10 minute sa se “odihneasca” :P.

     Cand gatesc, eu mai fac mici schimbari la aceasta reteta. Am adaugat mai multe legume, aproape am dublat cantitatea de legume. Am folosit foi de lasagna din grau integral, pentru a fi mai sanatoasa mancarea.  De asemenea, am folosit aproape 2 borcane de sos de spaghetti pentru ca imi place cu mult sos. Fiti atente sa taiati legumele jumatate de cm, dar daca taiati un pic mai gros nu e problema. Problema este daca sunt taiate legumele prea subtire deoarece se vor arde atunci cand le coaceti. Reteta poate fi usor adaptata la propriile cerinte, gusturi. 

     Voi ce credetei fetelor, va tenteaza aceasta reteta? Sa imi spuneti daca va incumetati sa o gatiti.

                                     Pofta buna!!!"

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...